Aanwezig: Alean, Peer, Kim, en Isnur die ’s avonds afgelost wordt door Storm.
We helpen de gevangenen en maken er zelfs een weer levend, dus zij zijn heel dankbaar. We trekken met hen naar hun dorp Redbone dat inderdaad verlaten is. De dorpsbewoners zijn gevlucht.
Er komt een expdeitie naar de grotten waar ze zich schuilhouden.
Onderweg zien we beren op de weg, nou ja één beer. Die wordt weinig heldhaftig, maar wel effectief van een afstand gedood.
Als we de grotten met dorpelingen heholpen heben keren ze terug, er komt een sterke mist opzetten. de bewoners zijn angstig…
Ze spreken over een spook plaats waar niemand durft te komen.
Wij zijn geinteresseerd en iemand (Yals) wijst de weg. de rest gaat vlug naar huis.
We trekken een paar dagen en komen bij een stijle wand naar beneden. Gelukkig is er een trap. Beneden is er een spookachtige haven maar in plaats van water is er niets dan lege diepte achter de kades. Ook blijken we van al onze magiekrachten te zijn beroofd! En dan blijken er wraiths, ghouls en zombies te verschijnen. Zombies? Dan moet er iemand zijn die ze oproept toch? Die moeten we vinden.
Het blijkt dat we niet meer terug kunnen, een glazen wand achtige kracht verhindert dat. We denken dat we eerst een opdracht moeten volbrengen, maar welke?
In het midden is een verlate kerk ter eren van een variant op de stormgod Orland waar ik me toe heb bekeerd sinds kort. Een doopvont-achtige kom bevat een spiraal onder water. Toen ik een slok nam kreeg ik er magmicpunten bij. Met mijn hoofd onder water, en met een beetje geluk (moest onder 12% gooien) kon ik me laten mee voeren in de spiraal en contact maken met andere waterbassins in andere kerken ter eren van orland waaronder die op de heuvel in poort waar ik ben toegetreden en in nidik en ergens midden in het land. Ik krijg een munt (waarschijnlijk van Orland: 20 cent stuk)
In een zijkamer die met roet bedekt is vinden we sporen van iemand die de muren heeft proberen open te breken. Wij gaan verder waar hij gestopt was en vinden een prachtige kaart van deze uitloper.
Later in de bibliotheek vinden we plaatjes van zeemonsters die de bewoners van de haven aanvallen en Iemand met een zwaard (igonnos?) die pal staat.
We vinden bijzondere graven die we met respect openen.
We worden aangevallen door een een sylph, wind-elemental, maar mij laat hij met rust omdat ik gelovige ben, neem ik aan. Als hij verdwenen is vinden we op en onder de lijken een short sword: fire blade. Die krijgt Alean en een korte staf met een blauw glimmende kop (binding enchantin voor wind element). En ook nog vindt Kim een langwerpig kistje met radartjes en als versiering vuur en een slagveld.
Als we naar buiten gaan om even bij te komen zien we een flink stel undeads op ons afkomen.
we zijn volledig omsingeld, never a dull moment…
Daarna ging het vlug:
We hebben het doosje nodig dat Kim heeft gepakt, maar Kim is onvindbaar.
Daarna vechten we met een skelton-draak maar er komen/zijn nog meer skeleton dudes.
We gaan deze plek letterlijk tot op het bot uitkammen.
Comments are closed.