Vechtnet

Iedereen aanwezig behalve Donderdag.          Fire season, movement week, freeze day

We houden het gevoel dat we iets over het hoofd zien. Dus lopen we alles nog eens door. Die Zoesh die een tijdje zat te studeren en opeens de geest krijgt, wat had hij ontdekt? Waarom waren die boeken die hij bestudeerde zonder tekst? Pas na heel lang zoeken en denken valt er bij ons een kwartje. Die Azoïsch die de tempel heeft gesticht in de Coastal Ruins, was die niet blind? Braille! Die boeken bevatte onzichtbare, maar wel voelbare leestekens! En niet alleen dat, de kaart die we hebben bevat ook braille. We sturen een postduif met de braille tekens op de kaart naar Port om te vragen of iemand die daar kan ontcijferen, of een ander voorbeeld met meer tekst naar ons terug kan sturen.

We krijgen nog wat informatie:

Blue face kan je niet vinden: Hij vindt jou. Als je respect voor de natuur hebt, en zijn hulp nodig hebt.
Het is een oude maar sterke man met lange baard. Hij heeft blauwe tatoeages op zijn gezicht van runes. Het is een mythisch figuur.

Verder hebben we een overzicht van de muntjes:
Harp: Muziekgenootschap (toegang tot de tempel in S. Ribera)
De bloem: weten ze niet
Burcht (met vier torens) (toegang tot de hoofdtempel met boom in S. Ribera)
Burcht (met 3 torens) (uitgang tot de hoofdtempel met boom in S. Ribera)
Vogel: daarmee kan je 1 keer gered worden
Kerk met 3 puntige torens: 90% Kathedraal fighters/pristers (toegang tot de tempel in S. Ribera)
Masker: waarsch theater genootschap in Tigra
Torath Manhover is de man die mij en Eucleia heeft ingewijd in het geloof van Aelus.
In de Coastal ruins komen de 5 elementen samen: Wind (Sylph) aarde (gnomes) water (undines) Vuur (salemander) Darkness (Shades)
We denken na over het vuurzwaard dat we gevonden hebben in de tempel in de Coastal Ruins. Die blijkt van Elliap die daar waarschijnlijk begraven ligt.

We gaan op weg naar Clayman omdat Peer daar werpnetten wil kopen en er mee wil leren vechten.vechtnet
We nemen 3 locals mee: Ton (netten man) Bart (trapper) en Hank.
In Clayman leeft een geheimzinnige sjamaan die we niet te zien krijgen maar waar we wel een hoop potions van kunnen kopen. O.a. paddenstoelen die mensen in slaap doet vallen. Heal body potions en modder dat een protectie 5 geeft en andere modder met protectie 2.
Kim kan van de paddenstoelen een zalf maken. Yogunnen of zoiets. Ik wil dat ook kunnen en probeer de kunst af te kijken.
Ik word wat overmoedig en besluit de sjamaan te gaan bezoeken. Onzichtbaar. Dat heeft niet het gewenste effect want ik wordt meteen gezien en gesommeerd te vertrekken. Dat doe ik dan maar, maar ik zag wel dat een zittende persoon naast een liggende persoon zat alsof de zittende waakt over de liggende. Is de liggende de sjamaan en is die uitgetreden uit zijn lichaam? En wellicht verdwaald waardoor hij niet terug zijn lichaam in kan? Het zou kunnen.

Peer wil naar Blueclaw en ik en Calrak wil naar Hornmilk. Stiekem wil ik mijn liefje terug zien.
We besluiten naar Hornmilk te gaan, dat is tenslotte een betere stad om je te bevoorraden dan Blue Claw omdat hij dichter bij Griffin Mountain ligt. Als we de volgende dag willen vertrekken blijkt Peer verdwenen. Hij is toch zijn eigen zin aan het doordrijven.

De rest vertrekt met een kar en 4 yaks naar Hornmilk. Na 8 dagen reizen ziet Isnurd 10 griffins op ons af komen. We zetten ons schrap en Alean is onmisbaar als hij al vanaf een grote afstand 3 griffins weet uit te schakelen. Ook Kim schakelt er 1 uit en Isnurd laat er ook 1 brandend naar de aarde vallen. Het geheim: allemaal gericht op de linker vleugel schieten. Uiteindelijk blijven er 3 over en die buigen af en vliegen weg. We snijden wat vleugels af en gooien die op de kar. De veren zullen wel wat opbrengen straks. Met een stinkende kar, druipend van het Griffin bloed zien we tenslotte Hornmilk in de verte. De huisjes van klei hebben glimmende daken. Wat zou dat zijn? Zijn de daken daar met glasscherven bedekt tegen de griffins?