21 dec 24 Wild day
We splitsen ons in 3 groepen om de witte plekken op de kaart in kaart te brengen.
Isnurd en ik vinden een verlaten halfronde lounge kamer voor de hobbits met een kwart ronde kantoor ruimte eraan. We vinden een mechanisme met 9×9 hokjes waarbij een aantal cijfers al zijn ingevuld en op de andere een cijfer kan worden ingesteld.
Donderdag en Skøl vinden in een andere gang twee van deze sudoka’s-tegel constructies.
De derde groep ontdekt een doorgang die volledig geblokkeerd is door een muur van Grubers, maar dan ook echt een muur van opgestapelde Grubers als stenen. Blijkbaar een verdedigingstactiek waarbij ze als geheel bijna niet te beschadigen zijn omdat hun armor gewone wapens tegenhoudt. Tussen de stenen zijn blaaspijpjes en dat zure spul beschadigt Mc Milk en zijn wapenuitrusting.
Peer probeert ze over te halen om te vluchten, maar dat doen ze niet en dus blijft ons niets anders over dan om de “muur” van Grubers met geweld te slechten. Dat lukt alleen met wapens die door armor heen gaan en zoveel mogelijk om een hoekje tegen de blaaspijpjes met zuur. Uiteindelijk lukt dat en we ondervragen de vier die nog leven na het gevecht.
Ze spreken over een grote leider met een hoofd als een oktopus en willen ons wel bij hem brengen maar dan komen we weer bij dat verdomde gat waar wij niet door kunnen. Eigenlijk hetzelfde probleem wat we al eerder hadden.
Ondertussen hebben we een sudoku opgelost en die opent een deur waar weer twee van die hellebaard-wachters verschijnen. We vallen aan waarbij Kim en Mc Milk uiteindelijk in spirit combat gaan en winnen. Skøl en ik openen de tombes, wat niet ongevaarlijk is, vorige keer verloren we 5 power points, maar dit keer niet. Er stond ook geen waarschuwing op de tombe.
In de tombe bevindt zich een battle axe met ruimte voor 50 edelstenen waar er nog 3 in zitten.
Hij is +10 dam (+15 dam voor dwergen) en +50% attac. Hij weegt niets en als je een edelsteen activeert werkt hij als Bludgent 10. Hij is gesmeed op Gundor, 1000 jaar oud en 200.000 gp waard. Mc Milk krijgt die.
Daarnaast een pouch met een diamant die zo goed beveiligd is dat zelfs mc Milk niet kan achterhalen wat hij kan. Die krijg ik. Verder nog Handschoenen voor de smit, die krijgt Skøl.
We komen erachter dat we twee resterende sudoku’s moeten combineren om ze op te lossen. Dat kost tijd dus daar zijn we nog mee bezig.
We gaan ook de ruimte met de gouden sleutel in waar 4 wachter zijn en dat wordt ook een flink gevecht maar we winnen en vinden twee tombes. Ze bevatten beide een kruik drank, tabak, pijp, en cake.
Daarnaast heeft één tombe een zelfvechtende dolk (1d4+6 dam, 12AP, 3MP, 5xpower testen) en de andere 1 Robijnen helm die vooral heel mooi is (app+1) maar toch ook 40ap tegenhoudt. Om de een of andere reden krijg ik beide (de dolk in ruil voor een dolk ZA voor Skøl). We openen de ruimte met “werkplaats” erboven, dat blijkt meer een opslagplaats maar de dwergen zijn er blij mee.
We zoeken een doorgang naar het kelder gewelf.
Kim komt op het idee om de zilveren kamer af te dalen en na wat geschuif met kisten vinden we een stenen luik richting het keldergewelf. Er zijn hendels om deze te openen en dan komen we in een grote ruimte vol pilaren.
Kim en Isnurd sluipen naar de muur van Grubers waarachter zich waarschijnlijk de leider bevindt maar worden al snel gespot door een Gruber die ze bespuugt met zuur. Kim wordt geraakt in zijn buik en klimt in een pilaar, maar uiteindelijk gaan ze terug om de zaak te bespreken.
We besluiten om te onderhandelen. Mc Milk doet dat goed en ze willen de contactsleutel wel geven in ruil voor een soortgelijk glimmend voorwerp. Daarbij willen ze de garantie dat ze daar in vrede kunnen leven. Ik ben bereid mijn net gekregen diamant op te offeren en als we het de dwergen vragen zijn zij ook bereid om mee te werken. Ze willen zelfs het keldergewelf helpen opknappen.
De octopus-hoofd leider van de Grubers sluit een bloedband met Mc Milk waarbij ze beide een snee in hun hand maken en die schudden zodat het bloed zich vermengt.
Mc Milk merkt dat er een mind link zich begint te vormen.
We wisselen de diamant voor de contactsleutel en nu kunnen de dwergen aan de gang om het sluizencomplex weer aan de praat te krijgen.
We vinden een aantal kaarten die we combineren en waaruit blijkt dat we beter direct naar station 3 kunnen gaan en 2 overslaan.
De Grubers kwamen van de kant die wij op moeten gaan en waren weggespoeld door nieuw water dus blijkbaar is er ook aan die kant (bij girraf bijv.) een deur opengezet waar nu water door komt.
To do lijstje:
Grubers vragen over evt. gevaren op road ahead.
Sleutel loden kistje vinden
evt: Contact maken met de dwergen uit Miz (Raggarbalbulrak – Linar)
Comments are closed.