1 feb 2025 clay day illusion week.
Mc Milk begint te merken dat zijn bloedband met het oktopusmonster gevolgen gaat hebben. Helaas geen positieve gevolgen: vanaf nu is hij dubbel kwetsbaar voor botte (blunt) wapens.
De dwergen gaan aan de slag om de sluizen weer werkend te krijgen ze hebben daar een paar dagen voor nodig. Tegelijkertijd kunnen een aantal wapens worden gerepareerd.
De Herder (Koira Sobaka) blijft in dit complex om te helpen met de opbouw en hij is geïntrigeerd door het verdedigingsmechanisme van de gruebers.
Mc Milk heeft de dubbele sudoku opgelost en we gaan in twee groepen de twee deuren tegelijkertijd binnen. Bij beide komt deze uit in een gang die vol ligt met opgestapelde beenderen waar telkens aan elke kant 5 skeletten in staan met aan het eind van de gang een deur. De skeletten vallen aan en apart van elkaar bevechten we de skeletten. Ik weet me niet in de spotlights te zetten, deels omdat ik onzichtbaar ben en deels omdat Peer alle aandacht naar zich toetrekt met een onhandige manoeuvre waardoor hij zijn enkel verstuikt en hij de rest van het gevecht niet van de grond komt.
Op de deuren staat: Laat de doden rusten”. Het andere groepje doet als eerste hun deur open en daar zijn ze weer: twee van die hellebaard wachters! ons groepje loopt terug om mee te doen met het gevecht en we zien nog net dat Alean een enorme klap op zijn hoofd krijgt en het is een wonder dat hij niet dood neer valt. Mc Milk doodt één van de wachters en komt in spirit gevecht en dat gaat bijna mis, maar gelukkig kan Kim met zijn ghostslayer het tij doen keren. Ook Alean komt in spirit combat en hij krijgt al te horen dat hij zich kan opmaken om de volgende wachter te worden als hij net op tijd gered wordt door ook weer Kim met zijn super handige zwaard.
Als de wachters verslagen zijn vallen er naast de hellebaarden twee armbanden. Deze moeten samen gedragen worden en geven +50% att. bij hellebaard en +5 AP. Skøl krijgt deze. Achter de deur is een ronde kamer met 3 kistjes. De kistjes bevatten weer cake, pijp, tabak en een kruik goede drank.
Er is ook een doorgang naar een andere ronde kamer met een tombe in het midden. We vermoeden dat het openen powerpoints gaat kosten maar gelukkig is Skøl bereid in zijn eentje de tombe te openen en inderdaad kost het hem een paar powerpoints. De tombe bevat een kistje, soortgelijk als het loden kistje van 32x16x12cm dat ik in bezit heb. Deze is kleiner (8x4x3cm) en waarschijnlijk de sleutel van de gotere.
Op de 6 vlakken staat in verschillende talen: Alleen als laatste redmiddel (hobbit), als al het andere faalt (dwerg), wie … …. dit (ig). We concluderen dat als we diep in de penairie zitten we deze twee doosjes bij elkaar kunnen brengen. Misschien nog wel verstandig om uit te zoeken wat er op de andere drie vlakken (troll, drakentaal, chaotic) staat.
Iemand (Kim?) komt op het grandioze idee om de tombe zelf te verplaatsen net als ik even een donker hoekje heb opgezocht. Iedere die daaraan meedeed verlies alsnog een powerpoint en het levert niets op.
We merken dat sinds we via de wortels reizen, onze magic points niet meer automatisch terug groeien. Oei!
We wachten verder tot de dwergen klaar zijn en trainen wat. Als de sluizen weer werken is het freeze day in illusion week. We krijgen een kleinere boot en Skar en Axel gaan mee plus 3 hobbits en 3 dwergen waaronder smokkelaar Rak.
We nemen een route die complex 2 overslaat en direct naar complex 3 gaat.
Als we vertrekken krijgen we bijna al onze powerpoints weer terug. Soms lijken de wortels te bewegen en we beseffen dat de elfen die ons eerder hadden aangevallen waarschijnlijk ook via deze wortels reizen, maar wel een andere wortel route nemen.
Er is geen maan en geen zon maar de reis verloopt voorlopig goed.
Tot freeze day, disorderweek als onze boot vast loopt in de modder omdat er te weinig water is.
Peer verkent de route en na 200 meter is er weer water dus we moeten die 200m zien te overbruggen.
Ik roep de sylphs op om te helpen met duwen aan de achterkant en anderen trekken aan de voorkant.
Dan duiken er opeens twee stoorwormen, slang/draakachtige monsters, op uit de modder! Mc Milk schiet er één een magic missile naar zijn kop en die zijgt dood neer. Er ontsnapt nog wel een flinke puf giftig gas. Alean en ik raken de tweede en uit eindelijk hakt Skøl hem met zijn hellebaard. Ook hier ontsnapt gif maar we hebben geluk, niemand ademt het in. Peer gaat de stoorworm ontleden en de rest gaat verder met het vlottrekken van de boot.
Opeens worden Peer achter de boot, en Skøl voor de boot engulft door een Gorp, een soort moddermonster. Deze blobs zijn niet makkelijk te bevechten vanwege hun zuur maar een van de sylphs weet Peer te bevrijden en het monster te verslaan. Skøl weet zichzelf uit de zijne te bevrijden.
Het is nu vrij schieten. Er vallen een paar uit de lucht en die worden gedood. Maar als er één op de boot valt blijkt dat hij zo zuur is dat hij een gat in de boot dreigt te zuren. Ook hier helpt de sylph om het monster van de boot te trekken. Later blijkt wel dat het harnas van Peers leren harnas is weggezuurd en ook het schort is aangetast. Skar gaat van de stoorwormhuid iets nieuws maken. Zeer welkom want aangezien Peer in een eerder avontuur al zijn ondergoed moest inleveren trekt hij nu weer alle aandacht naar zich toe! Ook het harnas van Skøl blijkt aangetast.
We gaan door met trekken aan de boot met de sylphs links en rechtsvoor als verdediging.
Uiteindelijk komen we weer bij dieper water en kunnen we verder varen.
Het goede nieuws is dat er een nieuw seizoen is begonnen: eindelijk kunnen we onze shapeshift abilities uitproberen!
God day disorderweek komen we aan bij sluizencomplex 3. De sluizen zijn dicht.
We meren aan en gaan door een deur aan de linkerkant van de stroom. We komen in een vierkante kamer van 30 x 30m en zien dwergen lopen.
Deze dwergen hebben dromerige ogen en een willoze blik. Degene die de power van iemand kunnen herkennen merken op dat ze geen power hebben… dwergzombies! Nou dat weer!
Hieronder wat ai impressies van de helden van dit verhaal






Comments are closed.