Aanwezig: Kim, Hadi, Yves, Senso
Ik kan Rode Riet niet overhalen om mee te gaan maar we hebben wel een paar ontspannende uurtjes samen. Na de sacred time vertrekken we met Nalia naar de overkant van het meer met een boot die een machine heeft die wind en stoom maakt. Heerlijk om in te staan wapperen!
Er zijn ook onopvallende vechters als lijfwachten mee.
Na vierdagen keihard varen komen we aan de overkant. Onderweg komen we ook nog langs een eiland dat ongeluk brengt, maar laten dat rechts liggen.
Op de oever staan 20 amazones met 75 paarden. Ze raggen overdag de paarden flink af (en ’s nachts de mannen) en we komen na 3 weken uitgeput op grasland, de thuisplek van de Amazones. Een dag later komen we bij een tentenkamp waar een priesteres is (Dorog Zola) die een snellere manier van reizen weet: grasstorm!. Dmv een ceremonie kan zij een tornado opwekken waar geoefende rijders in kunnen gaan en dan meereizen met de storm. De priesteres Zola zit op de grond en bestuurt de tornado. Mee gaan: Nalia, nog 2 amazones en 3 discrete vechters. Na 2 dagen komen we bij een terp die van boven wat weg heeft van een vrouwfiguur. De ingang is aan de onderkant als je begrijpt wat ik bedoel. Kim weet een hoop handige spulletjes bij elkaar te regelen en Hadi vindt een gelijk-gelovige en krijgt o.a. een scroll waardoor hij terug naar die terp kan gaan die trouwens Bayank honor heet. Eigenlijk had ik meer moeten vragen over hoe je zo een storm kan maken, cool! Dat geldt ook voor Hadi die van Orlanth is de stormgod. We rusten een paar dagen uit en vertrekken naar het moeras. 4 dagen later komen we bij de rand van het moeras waar we een overgroeide grenspost vinden.
Er blijken ringen op de grond te staan waarmee je misschien van de ene naar de andere kan beamen, maar waar is het amulet om ze te bedienen?
Kim vanisht naar binnen (er lijken geen deuren te zijn) en doet een deur open en wordt aangevallen door een ghost. Dat gaat goed mis, maar hij weet op het laatste moment terug te vanishen naar het grasveld. We ontdekken een geheime (illusion) deur en Hadi gaat als eerste naar binnen en weet de ghost te overmeesteren. We vinden meer deuren en geesten en worden zelfs aangevallen door een soort DNA! In het midden van het gebouw is een wenteltrap die uitkomt in een kamer met een sarcofaag en twee kisten. Yves opent de sarcofaag en wordt aangevallen door een super ghost! De rest kan niets doen en nemen de kisten mee en gaan snel naar boven en naar buiten. Yves wordt aan zijn lot overgelaten en wordt bezeten door de Ghost. Daar blijken de kisten goed beveiligd want als we de sloten gewoon proberen te kraken krijgen we stroomstoten (-1 DEX) of in mijn geval wordt mijn rechter arm verbrijzeld! Uiteindelijk lukt het Kim en Hadi om ze te openen. Er blijken magische ringen in te zitten, een soort holografische hoelahoepen. Als je erin gaat staan gaan ze strakker zitten en het blijkt dat je bij de ene een wapen kan wensen en bij de andere een harnas. Kim wenst een Kantana ghost slayer en Hadi moet nog kiezen. Met de ghost slayer was het een makkie voor Hadi en Kim om de superghost te verslaan en dat doen ze. Omdat de Ghost wordt verslagen, kan Yves uit zijn comatose toestand worden gered. In de sarcofaag vinden ze een skelet dat ze aanvalt en deze heeft amuletten die je waarschijnlijk kan gebruiken om in en uit het gebouw te komen. Op de muur in onze geest verschijnen vierkanten en een rondje waarbij we de uitzondering moeten aanwijzen. Dan gaat er misschien een deur open naar de route door het moeras.
Een spannend avontuur ligt voor (en achter ons).
Je kan het moeras ruiken!
Comments are closed.