huppelepup dag, dinges season.
(afwezig: Axel en Isnurd)
Terwijl we op onderzoek zijn is er een mannetje van de herder die op onze griffins past. Deze heeft zelf ook een griffin en heet Bob.
We gaan naar het middelste eiland. Er blijken 3 versteende krabben en 5 bomen op te staan en in het midden een reuze goudklomp met een staaf erin.
Het zand en het goud doet pijn als je het aanraakt dus we vliegen of landen op de stenen krabben.
Alean probeert als eerste om de staaf uit de rots te trekken, maar het lukt hem niet. Peer lukt het ook niet, dat ding zit behoorlijk goed vast.
Mij lukt het ook niet, maar als ik een sylph oproep gaat er iets mis met mijn spreuk en tot mijn ontsteltenis gaat mijn haar stijf overeind staan!
Dat het de sylphs daarna gezamenlijk wel lukt om de staaf eruit te trekken kan mij dan ook nauwelijks troosten.
Het blijkt (als donderdag het wapen onderzoek aan de kant) een short sword / spike die door elke magische barriere heen prikt, maar met als nadeel dat je als je dat wapen aanraakt 15 min geen magie kan gebruiken. Aangezien ik al een schitterend wapen heb geef ik het aan Alean.
Maar wat is dat met die gouden klomp? Hij is te groot om mee te nemen, kunnen wij hem in stukken hakken? Ik vraag mijn spirit zwaard om er een bliksem op los te laten en er gaat een stukje af en onmiddellijk komen de krabben tot leven. De krabben blijken moeilijk te raken en alleen mijn sylphs lijken ze te kunnen verwonden, maar ook nog maar een beetje, terwijl zij mijn sylphs wel flink raken. Aangezien we ook niet veel nut zien in het doden van de krabben laten we ze maar en gaan naar het derde eiland, dat met de rotspunt en de reuze spinnen.
Peer gaat op zijn vliegend tapijtje dicht bij de rots en ontdekt twee reuze spinnen en een nest bovenop met slijmerig spul en wapenuitrustingen.
Als Peer weer beneden is komt een van de twee kijken en Peer zwaait naar de spin. Die maakt een geluid. Peer spreekt hem aan en de spin blijkt zowaar te kunnen praten!
En niet alleen dat, ze zijn opvallend slim!
We onderhandelen en krijgen voor een paar duizend goudstukken 2 maal 15 meter spinnen touw(super licht en sterk) en een soort zadelmatje dat Peer gebruikt om niet van zijn rijdier te vallen. Ook krijgen we nog porties gif als bonus. We krijgen twee muntjes: 1 voor de leider en 1 voor diegene die pertinent niet de leider is. er volgt bijna een slachting tussen de magic morons onderling, maar donderdag en Alean krijgen de muntjes. We trekken verder en zien een vlag in de grond met rune tekens. (een pijl omhoog en een W) Peer gaat terug naar de Spin om te vragen welke religie dat is en we volgen sporen vanaf de vlag.
Na een tijdje zien we een hoop mensen op een heuvel die haastig de paarden bijeen halen. Het blijken vriendelijke helers te zijn van diverse religies die op weg zijn naar Nidik om daar en hospitaal op te zetten. We vertrouwen ze wel en krijgen veel informatie waarmee we de reliegie-runen kunnen vertalen die we eerder van een plafond hadden overgetekend. De leider is Karl (Chalana Arroy – healing) Ook Uhl is van die religie (leerlingen: Jost, Rudi, Dan en Lutz). Verder zijn er Thom en Vinz (Babeester Gor – holy avanger) met leerlingen Bart en Kobl en Stanoza (Lhankor mhy – knowledge) en Antonio (Uhleria – love) met leerlinge Mortanza en Syblic (Voria – spring) en Juré (Pamalt – king of the earth) met leerling Mitja. We krijgen de groeten van onze vriend Zoisch.
Als hartversterkertje kunnen ze een healbody 5 op ons doen waardoor we 5 keer zelf onze body kunnen healen. Ik vraag of dat ook voor mijn elemenals kan maar dat kan hooguit na een bezoek aan de Chalana Arroi tempel in Santa ribera.
Mortanza is een verleidelijke dame die haar zinnen op Alean heeft gezet, maar die moet niets van sex met mensen hebben (Bah!) en gaat er snel vandoor om bij de dieren te gaan slapen.
Ik ben niet zo raszuiver (en trouwens zelf een mens) en ook niet te beroerd om een afgewezen vrouw te troosten. We hebben een zalige nacht.
Zelfs onze griffins worden verwend, want er vijf paarden voor ze geofferd.
De Priester weet meer over het blad dat Kim ooit ontdekt had en we hebben een meer ingezoomde versie, die meer op een doolhof begint te lijken.
Om nog meer over het blad te weten te komen moeten we naar de Lhankor Mhy tempel waar we met een beetje geluk ook Zoich tegen kunnen komen want die zit daar vaak.
Op naar Sante Ribera!
Comments are closed.