Donderdag gaat naar de elfentempel. Het blijkt dat zijn vader (zaterdag) in deze stad is. De zus van de moeder van Donderdag komt hem tegemoet en vertelt hem dat Zaterdag nu meer bomen plant dan omhakt. Later spreekt Donderdag zijn vader in de Lankhormy tempel en krijgt een elfenboog.
Ze hebben het ook over de goden wereld. Dieven goden (trickster) hebben storm goden om het licht te stelen terug te halen uit de onderwereld. (ik snap die zin ook niet, zo staat het in mijn aantekeningen, iemand?)
We gaan onder werelden door reizen. Linas zijn draken. Bepaalde gebieden werk iets niet (zwaarden, magie bijv.)
Kantelpunt als de weg er oud uitziet. De oorspronkelijke weg is door de dwergen gemaakt.
Niet vergeten: Sylphs groeien. Ik krijg Guided teleportation naar Santa Ribera. Chariot ook (dan kan ik een racewagen vol mensen meenemen) maar die heeft een kans van 25% om te lukken. Bovendien moet je dan zo’n race wagen hebben.
We krijgen uitleg over de gifwoorden en een aantal zinnen om te oefenen. De volgorde moet dmv het oplossen van raadsels ontdekt worden.
Dan is het zover: we gaan op weg!
Bij de elfen krijgen we twee tassen vol medicijnen & goodies
We laten de Griffons wegploppen naar de eeuwige stallen. Bob blijft achter. We gaan naar de boom en de grond om de boom trekt weg en er verschijnt een wenteltrap van wortels. We horen nog de stem van Bans: veel succes!
Het wordt steeds vochtiger en boven ons sluit de aarde weer. We komen op een achthoekig plateau met doorgangen naar meerdere richtingen. Het lijkt een labyrinth. We gaan naar wat we denken dat het westen is. Om ons heen zijn schimmige wezens (goblins) die ons op afstand volgen.
We aarzelen over de route. Gaan weer terug en vinden daar Lok Adolfo. Adolfo is onderzoek aan het doen. Er volgt een discussie over de windrichtingen. Die zijn niet voor iedereen hetzelfde. E op kaart is oost voor Elfen. We gaan (geloof ik) de richting van het dwergen balkon omdat we daar het begin van het pad verwachten. We zorgen dat we hoe dan ook het pad moeten kruisen. De goblins worden steeds talrijker. Als we een grote kamer inkomen worden we opgewacht door talloze goblins. In het midden is een doorgang naar beneden daar moeten we ons doorheen zien te vechten.
Comments are closed.