Eerste blik in het piramide labyrint

Met tegenzin werk ik door aan het slot, maar dan lukt het me ineens! de deur is open. Mijn vrienden moeten nog twee ronden doorvechten want aan de stroom zombies en skeletten lijkt geen eind te komen. Ik ga de punt in en met mij Alean en Skøl. De zwaartekracht draait en we staan in een kamer die voelt als de etheral. een driehoekige piramide van 7x7x7 meter, maar die twee keer zo groot voelt. Er blijken drie doorgangen te zijn naar drie piramide kamers eronder. Alean gaat al snel via een power/force test naar een kamer met spirits. Skøl en ik vallen eerst een Groothoofd aan en worden aangevallen door helions en een sjamaan met twee fetches.
De rest moet opnieuw de deur open puzzelen.
Gelukkig zien ze dus niet dat ik een ongelukkige beweging maak waardoor ik val en tijden lang bezig ben met weer op mijn benen te geraken. Ik ga naar een andere doorgang waar je alleen met de nodige lenigheid door komt. De rest komt ook binnen. Ook Kim wil die uitgang nemen. Isnurd vindt nog een voorwerp in de vorm van een pad over zeshoeken en gaat met ons mee. De rest gaat Alean achterna.
Onze kamer bevat een blob maar gelukkig is er een raster waar je over kan balanceren. De kunst is om dan de Gongons te negeren. Die zuigen je langzaam leeg, maar als je te druk gaat vechten flikker je gegarandeerd in de blob-blurrie.
Ondertussen in kamer C worden Alean en Skøl bezeten door spirits. Alleen Peer kan er tegen maar ook bij hem kost het tijd om de spirits te verslaan.
Alean en Skøl worden ziedend en als ze allebei hun zwaard trekken vallen ze elkaar aan! Een slag is genoeg en Alean is een arm kwijt.

Als wij vanuit kamer B verder gaan komen we in kamer G waar een enorme golf uit de muur komt. Ook is er een doosje die Isnurd meeneemt. Met wat geluk komt Isnurd als eerste verder en komt in een donkere vierkante kamer. Kim en ik volgen. Als we Isnurd spreken blijkt hij na 1 ronde opeens te verdwijnen!
Alean en Skol komen ook een kamer verder (J) waar twee tornado’s op ze af komen. Skol slaat er één kapot en ze gaan verder. Ook daar is een doosje dat meegenomen wordt. Dan komen ze in de donkere kamer uit waar Kim en ik zitten. Na kort gepraat te hebben verdwijnen wij. Het blijkt dat we terechtkomen op het plein voor de tempels. Telkens als iemand in de donkere gevangenis komt verdwijnen degene die er al waren. Peer komt als laatste. Dat is wel een probleem want wie zorgt er voor dat hij daar uit komt.

De raarste ideeën blijken soms geniaal: we gaan naar de kroeg.
Daar blijkt een barvrouw te zitten die ons bier aanbiedt en antwoorden.
Zij is de vriendin van Hans. Raar dat Hans haar nooit genoemd heeft.
Ze geeft de hint om bij de gevangenissen te gaan kijken in het legerkwartier.
Verder krijgen we het idee dat we meer moeten onderzoeken in het piramide labyrinth om meer codes te vinden.
Die codes gaan ons helpen om verder te komen in de handels tempel.

Hoewel het bier goed smaakt in deze droge zand hel, vertrekken we al snel om Peer te zoeken. We vinden een gevangenis die aan de beschrijving voldoet. Kim plopt naar binnen en ziet Peer daar. Peer verdwijnt na een ronde en Kim kan terug ploppen.