Aanwezig: Alean (Mees) Peer (Ruben) Kim (Jeroen) Isnur (Rinus) Storm en Donderdag (Cas)
Wat verder het doolhof van gangetjes in staan we voor een dichte deur. Aan de andere kant klinkt het alsof er water is. Kim plopt naar de andere kant van de deur en er is geen water, maar hij is wel omsingelt door orcs met getrokken wapens! Gelkukkig kunnen we nu levenskracht van ons naar hem transporteren zodat hij net genoeg kracht heeft om de deur van binnen te openen. IK heb nog zo’n bowlingbal en ik gooi hem de kamer binnen als Kim eruit is.
Raak! Maar geen strike: de minotaur is niet om en schiet met zijn kruisboog recht in mijn borst. Ik zie de dood voor me, maar wordt net op tijd van extra levenskracht voorzien. Peer doet een stiltespreuk. De jonge dwerg Dallar is het volgende slachtoffer van de minotaur en is dood. Alean rent als een bezetene op hem af en raakt zijn linkerarm kwijt! Uiteindelijk plopt Peer naar de Minotaur en knalt hem dood. Ik speel een scherp potje kaarten met een aantal orcs, uiteindelijk zijn al onze tegenstanders dood.
De buit: Een kruisboog (LSMCB01) + 7 dart ZA + 20 darts en een scroll (fire arrow)
We nemen de de rechter deur. De gang is 3 m breed. Sporen wijzen uit dat er 100 man door die gang zijn gelopen. We komen bij een T-splitsing en gaan rechts. Na een hoek naderen we een kamer vol orcs. Kim, Alean en Peer gaan terug (en bij de t-splising links) om de kamer van de andere kant te benaderen. Verassings effect, weet je wel? Maar hoewel er eerst een lege kamer met een kuil in het midden langs komt stuiten ze op twee bewakers die de gang bewaken die verder door loopt. Hun ninja gesneak en sluip ten spijt weten ze niet te voorkomen dat een bewaker alarm slaat . Storm, Innurd en Donderdag zitten aan de andere kant van de orc-kamer te wachten op het teken van Kim om aan te vallen. Na enig gediscussieer (dit is niet echt het teken, we wachten nog even…) Vallen we aan waarbij Isnurd een vuurmuur maakt en ik de molotovs gooi die ik van Kim heb gekregen. We horen panfluitmuziek en niets is zo irritant als panfluitmuziek tijdens een robbertje knokken! Als we uiteindelijk iedere orc gedood hebben zoeken we een Satir, maar die is gevlogen.
We gaan verder de mijnen in. Er zijn twee wegen en we moeten de westelijke nemen, maar die blijkt ingestort. Dus nemen we de andere gang. Nadeel: het is een magische gang die steeds kan veranderen: het wordt blijkbaar een spelletje magisch doolhof.
Ons uiteindelijke doel is om naar de poort buiten de berg te gaan. Er is daar een balcon die over de rand van de wereld uitkijkt. Daar zijn andere dwergen in andere draaikamers. Daar willen we contact mee opnemen. De kist blijkt gevuld met onzichtbaar chainmail. (AP 15 alles behalve benen als hood op) met 1 powerpoint onzichtbaar dan ook mogelijk nieuwe features met nieuwe pp’s)
Comments are closed.