6 okt 2024
De boot meert aan bij een platform gemaakt van een metalen grid en toegang tot 2 deuren, duidelijk dwergen werk. We controleren met mijn eenoog of er de afgelopen 24 uur iemand geweest is (waar zijn de rechtse elfen naar toe?) maar hier was alles rustig. De deuren zijn op slot. Het lijkt wel pasen, iedereen gaat overal en nergens zoeken en uiteindelijk vinden we een luikje boven de deur met een doosje met twee sleutels die als een puzzel uit elkaar moeten worden gehaald. Dat lukt en we komen in de control room in een steam-punk achtige setting. In het midden ligt modder op de grond en het valt op dat er sporen zijn van voeten met drie tenen. Ook is er een doorgang naar een andere wortel en die deuren zijn half open en vertonen zuurschade. Dat verklaart de modder die we in de ruimte aantroffen. De control room is onbruikbaar omdat er vele koperen onderdelen missen en ook de startsleutel, een glimmende bol met een ring eromheen.
Een andere doorgang is ingestort, wellicht omdat er metalen steunpunten zijn verwijderd.
Na wat zoeken vinden we een luchtschacht die ons langs het ingestorte deel kan leiden en die komt uit in een achthoekige kamer met in het midden een fontein. Die fontein is verfraaid met allemaal onderdelen uit de control room en ook de startsleutel. Rond de fontein zien we allemaal kleine wezens met grote hoofden en drie tenen. Ik laat me onzichtbaar uit de schacht naar beneden vallen en alle wezens maken dat ze wegkomen zodra ze een geluid horen.

Comments are closed.