Aanwezig Alean Arnith (Mees) Kapitein Ramon (Ruben) Isnurd (Rinus) en Storm (ik dus)
Dit is een beetje het verhaal van hoe je over het simpele afhandelen van een deal enorm lang en gecompliceerd kan doen. De spullen van Heli werden verdeeld en Isnurd ging kijken. We zagen dat Peer op een heuvel bij de bron werd vastgehouden. Ook zien we Harpies vliegen rond de bron. We gaan dichterbij en merken dat de wervelwinden een vaste route afleggen waarbij er twee (een neutrale en een gekleurde) een korte tijd stil blijven staan midden in het kamp rond de bron.
Ook is er een klok-constructie waardoor legeronderdelen naar de bodem van de bron kunnen worden gebracht.
Isnurd gaat als eerste in een wervelwind maar het lukt hem niet om uit te stappen en wordt vlak voor onze voeten weer hardhandig uit de wervelwind geslingerd. Storm gaat ook en heeft meer geluk. hij ontdekt onderin het meer twee gangen waarvan één toegankelijk. Hij gaat naar binnen. Het is een zandstenen gang met een puzzel aan het einde waarbij gekleurde bolletjes elkaar moeten raken maar zo dat het spoor alle vakjes vult. Storm lost de puzzel op, maar zet alles weer terug en verstopt zijn scroll daar omdat hij naar boven wil gaan zwemmen. Dat doet hij en hij weet naar de plek te sluipen waarvan we denken dat Peer daar gevangen wordt gehouden. Hij ontdekt dat er twee tenten zijn die bewaakt worden waarbij in de voorste waarschijnlijk peer zit.
Ook zijn er meer in de heuvels beesten met vleugels en size 30 en goede neuzen waar storm wat zenuwachtig van wordt, dus in de volgende langskomende wervelstorm stapt hij in en stapt later bij zijn vrienden weer uit om verslag te doen. De volgende dag observeren we in twee aparte groepen en Isnurd ziet ladingen boogschutters en een dichte kar en ook ballista’s die rond het kamp worden opgezet. Wat zit er in die kar? Zou dat een dwerg kunnen zijn? Nee toch.. Ook komen verkenners ons op het spoor.
We besluiten na lang beraad tot een reddingsactie. Mees wil eigenlijk liever rechttoe rechtaan onderhandelen en dat blijkt achteraf… afijn de volgende nacht, het is volle maan – niet handig voor een sneak & hide actie, maar ja wat doe je eraan? – stappen we gezamenlijk in een gekleurde wervelstorm en stappen uit in de bodem van de bron in het tunneltje waar Storm eerder was. Er blijkt ook een andere tunnel te zijn waar licht achter schijnt en wellicht legeronderdelen richting Gom aan het trekken zijn. Alean, Foji, en Isnurd zwemmen naar boven en sluipen richting de tent van Peer. Alean en Foji gaan tot op 7 meter van de tent en dan vanisht Foji in de tent. Hij raakt de enige bewaker met zijn blaaspijp (met verlamming) maar ongelukkigerwijs werkt de verlamming niet. Hij raakt een twee de keer en ook nu heeft hij stomme pech. Inmiddels valt de bewaker aan. Foji ontwijkt en probeert Peer te bevrijden die vastgebonden op een bed ligt maar een tweede aanval raakt zijn arm en die is er bijna af! Hij laat zijn dolk in de hand van Peer glijden en geeft zich over.
Het geluid heeft de bewakers buiten de tent gealarmeerd en opeens is er daar overal licht en wordt ook Alean gesommeerd om zich over te geven. Alean zet het op een rennen, maar wordt door 15 pijlen achtervolgd. Hij is bijna dood en geeft zich over. Vlok verschijnt en blijkt zich nog steeds aan de deal te willen houden. Storm komt naar boven met de Beker en Vlok is bereid om Peer vrij te laten en ons 24 uur te geven om de pleiterik te maken. Foji gaat terug, Ramon gaat met ons mee en we vertrekken naar de poort. Als we door de poort lopen zien we al onze belevenissen op deze plane aan ons voorbij trekken. Ook kunnen Peer en Isnurd iets uit de etheral tot zich roepen en kunnen wij allen één ding dat ons op deze plane ontnomen is terugvragen. Ik kies voor de diamant die met 4 extra hitpoints geeft. Maar daar kunnen we nog over nadenken tot de volgende bijeenkomst.
Comments are closed.