Aanwezig Alean Arnith (Mees) Kapitein Ramon (Ruben) Storm (ik dus)
We besluiten om de boot te nemen en via de shortcut langs het lava naar de oase te gaan. We hebben haast dus nemen alleen het noodzakelijkst mee: 20 zakken water en een ezel. We vertrekken met kapitein Ramon en zijn boot. Na drie dagen vinden we een wat zanderigere rivier-afslag naar links die we invaren De omgeving wordt grotachtiger en de lucht minder tropisch. Bij een splitsing kiezen we voor rechts en komen in een baai vol vergane schepen. We onderzoeken de schepen, maar daar zit niets waardevols meer in en we gaan te voet verder. We nemen een doorgang die vroeger een rivier lijkt te zijn geweest. De muren voelen soms warm aan. Dan kruisen we een gang met een spoor: 4 man en een ezel. 1 man heeft een stok (of staf?). We volgen de sporen en komen bij een poort met hierogliefen er boven. Na enig gepuzzel blijkt er het volgende te staan:
poort van zand
weg naar water
een richting
van lendiso
We gaan onbevreesd met zijn drieen tegelijk door de poort. Dan blijkt wat er met één richtinng wordt bedoeld: we komen in een marmeren doolhof waar je alleen rechtdoor of naar rechts kan gaan maar niet naar links. Gelukkig is 3 maal rechts ook links en zo onderzoeken we het doolhof en vinden uiteindelijk links onder een uitgang. Helaas (blijkt later) hebben we daarbij wat geheime kamers met schatten en tombes over het hoofd gezien, maar goed, we zijn allang blij als we een andere poort doorgaan en het doolhof levend verlaten. We lopen weer door rotsachtige gangen die soms warm aanvoelen en hier en daar komen we ook water tegen. We vinden weer sporen en ook een kamp. Uit de sporen maken we op dat één iemand er vandoor is gegaan met het rijdier en de andere daar haastig achteraan gingen. Heeft een gevangene zich bevrijdt is probeert deze te ontsnappen? We volgen de sporen verder. Als de sporen een andere kant opgaan dan de kant die wij volgen Ramon (die een goede orientering heeft) moeten nemen, laten we het spoor los. Maar later zien we in de verte een lichtschijnsel. Het blijkt een kampvuur te zijn waar drie gasten zitten te mokken. Ramon neemt een omweg en Alean schiet een salvo van magische pijlen op één van hen. Ramon gooit wat dolken in een tweede gast en ik ren naar het vuur om een derde met een warhammer aan te vallen. Een tijdje lang ontwijken we elkaars slagen, het lijkt wel of we aan het dansen zijn maar dan weet ik zijn rechterarm vol te raken waardoor zijn Hamer op de grond valt.
Ramon weet ondertussen een giftige blaaspijl te ontwijken en grijpt de meest lenige die Fochito blijkt te heten. Het blijkt een groep avonturiers te zijn waarvan er één alleen vandoor is (Heli). Na het doolhof kunnen ze niet meer terug. Zij hebben trouwens wel een tombe gevonden en geroofd (waar ook vreemde stijgbeugels tussen zaten) in het doolhof. Fochito gaat met ons mee. We vinden en verdelen een warhammer (bludgen 3), een zwaard (+2) een blaaspijp en dart met o.a. een potje gif. En ik neem 5 zakjes met gifpoeder (3 maal dood 18, 2 maar verlamming 18) Verder nog scrolls: dander en bliksem. We gaan verder en pakken het spoor van Heli met zijn muilezel weer op. We zien de muilezel staan voor een meer van lava waar verschillende eilandjes in zijn. We kunnen springen maar het is belangrijk een goede route te kiezen waar we niet te ver hoeven te springen en liefst ook een aanloop kunnen nemen. Alean met name heeft moeite met het springen enn we helpen met een touw dat we omhooghouden zodat hij er langs kan klimmen. Fochitio helpt waar nodig en zet zijn beste beentje voor. Het lijkt goed te gaan tot vlak voor het einde. Dan krijg ik opeens een stuk lava op mijn achterhoofd. Mijn HAAR! Ik heb geen tijd om te jammeren want ik wordt bekogeld door een octopusachtig beest dat aan het plafond zit. Alean en ik springen naar een ander eiland maar daar zit ook zo’n beest boven en die laat zich naar beneden vallen!
Ik spring terug, maar Alean blijft liggen. En dan laat het eerste monster zich ook vallen! Die monsters bekogelen ons met lava. Alean vuurt zijn salvo missiles op zijn monster af en dat werkt: hij is dood. Ik gooi een zakje met verlammingspoeder naar het eerste monster en dat lukt ook: hij raakt verlamd. We kunnen verder maar moeten als laatste over 6 meter springen en dat is niet gemakkelijk.
Fochito blijkt naar het volgende eiland te kunnen ploppen en met touwen krijgen we ook Alean naar de overkant. Zij gaan zoeken en vinden een versteende boomstam waardoor Ramon naar de overkant kan springen en ik kan met een ton ook naar de overkant springen.
We lopen verder en het pad gaat omhoog tot we bij een enorme kuil komen waar enorme slangen in leven. Na een tijdje ontdekken we dat er twee soorten slangen zijn: sommige gaan ondergronds en sommige niet, die zijn geler. Met de blaaspijp en een verlammings dart weet Fochito een gelige slang te verlammen. We doen hem teugels om en ondertussen verlamt Fochito twee andere slangen. Ik ga op zijn rug ziten en wacht tot hij weer bijkomt. Zonder veel moeite krijg ik hem onder controle en weet hem te temmen! Dat doe ik ook met de andere slangen en al snel glijden we met drie slangen naar de uitgang. Er zijn twee uitgangen maar 1 ervan leidt naar water. Was dat een aanwijzing boven de poort? We vullen onze waterzakken en gaan verder met een razende vaart. Dan komen we opeens boven en zien de zon weer! Ramon en Fochito zelfs voor het eerst. We reizen door en zien in de verte een oase met wervelwinden. Vlak voor ons een dode Heli die waarschijnlijk niet zo slim is geweest om zijn waterzak te vullen. Een getemde slang is iets verderop.
Van Fochito weten we dat Heli ook een zwarte kat had. Misschien moeten we die maar even gaan zoeken….
Storm
Aantekeningen Alean:
Op het laatste moment van de vorige keer spelen vonden wij een lijk van een persoon genaamd Heli, op zich doet dat er niet toe maar van de spullen die hij bij zich droeg waren er een paar die mijn aandacht trokken. Ik deel dit met jullie omdat dit spullen zijn die betrekking hebben op Bandauto (door menig van jullie bekend als een evil tovenaar en door jullie omgebracht op Nisnaaw ergens op een boot). De 3 dingen die hij had en mijn aandacht trokken zijn:
– Een cape met runes die doen denken aan Bandauto.
– Een mysterieuze ring die ík niet om gaan doen.
– Een toverboek waarover ik nog een vraag heb openstaan.
Van alle bij heeft de DM gezegd dat ik die niet om wil doen of openslaan.
Peer had ooit de cape van Bandauto en jullie kwamen er toen achter dat die kon worden getraceerd. Ik dacht dat dat ook het geval was met deze ring en het boek.
Comments are closed.