Het is sacret time, dus iedereen gaat bidden en zijn spullen poetsen. De slarge wordt verhoord, zijn opdracht is om te melden als er legers of troepen komen of gaan. De Herder wist dat en heeft al eerder een show opgevoerd om de indruk te wekken dat er een heel leger boven op de berg zit.
Storm gaat naar Surlt en wordt Runelord met een vrouwelijke spirit in de vorm van een zwaard: Margaret.
Peer wordt ook Runelord en krijgt een havik als spirit.
Ook komen er een aantal elf-krijgers die Alean tot Runelord verheffen. Het is waarlijk een nieuwe trend. Dan verschijn een oude bekende op een vliegend paard: Willem Barends.
Hij heeft griffin-zadel voor ons meegenomen met de eigenschap dat je ze samen met een griffin, net als het paard van Peer, kan laten weg ploppen waarna ze een maand in de heilige stallen worden verzorgd. Na een maand kan je ze weer terug ploppen. Bovendien heeft hij nog een flinke stapel wapens, gif en bommen voor Kim en wat spreuken voor Donderdag.
In de grond onder de verblijfplaats van de herder wordt ook gewerkt aan broo-experimenten.
Je kan een chaotic-eigenschap kiezen: immuun voor scherpe wapens, missiles of magie maar krijgt er een random sslechte eigenschap bij: Explode upon death, any poison is fatal, one hit location is fatal, verlies va neen actie per beurt of simpelweg: dood. We durven niet echt, maar Isnur geeft zijn hond immuun tegen scherpe wapens (dacht ik) en die hond krijgt explode upon death. We hebben er een lopende bom bij gekregen. We nemen ook afscheid van Kalrak en Skar.
Terwijl we wachten op volgroeiing van onze Griffins (Peer mocht de grootste kiezen) onderzoeken we de vulkanen aan de overkant van de kloof die verandert blijkt te zijn in een mist pot. De eerst vulkaan is verstevigd als een fort en de achterste lijkt een broo-fabriek te kunnen zijn. We worden dichtbij gedropt (met een device waarmee we ze kunnen oproepen als we opgehaald willen worden) en de vulkaan doet inderdaad erg denken aan eerdere broo-pot-vulkanen. De vierde dag klimmen we ‘s ochtends vroeg in het donker de krater binnen. Ik als eerste, onzichtbaar.
Beneden zijn er galerijen en bruggen, precies zoals in eerder broo-potten. Misschien alleen in spiegelbeeld. We schakelen de slarge wachters op niveau 1 snel uit in een actie die waarachtig vrijwel precies door ons wordt uitgevoerd zoals gepland!
We verstoppen de lijken min of meer en vinden een sleutel. Die past niet, maar Donderdag kan sloten open maken en we trekken verder door een omloop-gang waarvan we weten dat er een trap volgt naar beneden. We moeten nog 3 wachters uitschakelen (ik neem er 2 voor mijn rekening terwijl Kim en Peer zoet zijn met de derde). We zakken nog een niveau naar twee (de niveaus tellen hier naar beneden op) en lopen een doodlopende gang in. Hoewel pik donker onderzoek ik de gang op gevoel en vind een losse steen die klik zegt. Als we licht maken blijkt er een ronde sleuf in de grond. Waarschijnlijk is dit een vlucht route voor de tovenaars! Donderdag maakt een boobytrap op die plek met twee duitse granaten en vislijn.
We trekken verder, maar komen voor een keuze: Of we moeten langs 8 man in een omloop-gang die voor de doorgang naar de vertrekken van de soldaten gaat (op de plattegrond een soort clown) of we moeten door een deur richting de galerij waar achter iets van 5 man de wacht houdt. We kiezen voor het laatste en maken een plan….
Niet vergeten:
Ons beschermen tegen broo-besmetting
Homing device kopen/vragen/stelen
Mijn power moet omhoog (mis nog te vaak spreuken 5xpow)
Comments are closed.